WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 18.05.2022r.
Prezydent, Burmistrz,
Wójt, Starosta
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor
Przedsiębiorstwa
WOSP – 5/2022
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza pracodawców, kierowników i pracowników działu kadr oraz pozostałe zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Obowiązki kadrowe pracodawcy, Fundusz Świadczeń Socjalnych, RODO w 2022 roku z uwzględnieniem zmian związanych z COVID 19" które odbędzie się w dniach 10-14 lipca 2022 r. w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Cel szkolenia:
Omówienie najważniejszych wprowadzonych oraz planowanych zmian w Prawie Pracy i Funduszu Świadczeń Socjalnych z uwzględnieniem kwestii problematycznych w okresie epidemii między innymi:
Prawo pracy - a COVID -19 konsekwencje dla pracodawców i pracowników:
Praca zdalna : planowanie , rozliczanie / dla uczestników szkolenia Regulamin pracy zdalnej/
Badania lekarskie: zmienione zasady kierowania i przeprowadzania profilaktycznych : wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich pracowników w związku z przeciwdziałaniem COVID - 19
Szkolenia BHP – nowe reguły przeprowadzania wstępnych i okresowych szkoleń pracowników w dziedzinie bhp w związku z przeciwdziałaniem COVID – 19, - bezpieczeństwo i ochrona zdrowia osób pracujących w czasie epidemii COVID -19
Problematyka udzielania urlopu wypoczynkowego: nowe zasady udzielania urlopów zaległych i bieżących w czasie epidemii COVID -19 / dla uczestników regulamin dot. urlopów wypoczynkowych /
RODO w zarządzaniu kadrami Monitornig w pracy : zakres i wyłączenia, monitoring poczty elektronicznej
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. ZAKŁADOWY FUNDUSZ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH – istota, zakres i funkcja
1. Regulamin ZFŚS jako podstawa funkcjonowania ZFŚS / opracowany dla uczestników /
2. Komisja Socjalna -kontrowersje wokół tworzenia i uprawnień komisji socjalnych – upoważnienia,
3. Zasady tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
4. Zasady naliczania odpisu
5. Sposób dokumentowania i pozyskiwania informacji o sytuacji socjalnej pracowników /w kontekście stanowiska Generalnego Inspektora Danych Osobowych i Sądu Najwyższego; problem pobierania zaświadczeń o dochodach członków rodziny, PIT, oświadczeń, skutek niezłożenia dokumentów
6. Rodzaje świadczeń i sankcje związane z naruszeniem zasad związanych ich przyznawaniem,
7. Zasady wypłacania świadczeń,
9. Czego nie można finansować z ZFŚS,
10. Co stanowi kryterium socjalne,
11. Czy można wypłacić dofinansowanie do wypoczynku ze środków ZFŚS, gdy pracownik nie wykorzysta 14 dni kalendarzowych urlopu,
12. Szczególna rola związków zawodowych lub przedstawicieli pracowników i skutki ich pominięcia przy przyznawaniu świadczeń z Funduszu oraz uchwalania regulaminu,
13. Konsekwencje złożenia fałszywego oświadczenia w celu uzyskania świadczenia socjalnego,
14. Konsekwencje naruszenia ustawy o ZFŚS,
15. Nadzór i kontrola nad gospodarowanie ZFŚS,
16. Zajęcia komornicze – dopuszczalność potrąceń,
18. Zagadnienia związane z ochroną danych osobowych i RODO w ZFŚS
19. Praktyczne zagadnienia, wzory
2. PRAWO PRACY
2.1. RODO – ZMIANY W KADRACH PO WEJŚCIU W ŻYCIE ROZPORZĄDZENIA:
- dane osobowe osoby ubiegającej się o zatrudnienie – NOWY KATALOG DANYCH,
- inne dane pracownika – przetwarzanie tylko za jego zgodą,
- monitoring w firmie – zasdy, prawo, wyłączenia,
- RODO – pełniejsza informacja dla kandydata do pracy – usunięcie danych po zakończeniu procesu rekrutacji.
- RODO – a listy obecności
2.2. KAZUSY PRAWA PRACY
a. wspólne powierzenie mienia – obowiązek umowy na piśmie,
b/ prawidłowy wybór pomiędzy umową o pracę a umowami cywilnoprawnymi- optymalizacja ryzyka na etapie zawierania umów oraz ich realizacji,
c/ zasada „33 i 3” w umowach terminowych,
d/ rozwiązanie umowy o pracę, zmiana warunków umowy-przyczyny - orzeczenia sądu– także w odniesieniu do członka organizacji związkowej i pracownika będącego w zarządzie organizacji związkowej,
e/ skuteczne wręczenie wypowiedzenia również w przypadku nieobecności pracownika i kiedy nie odbiera naszej korespondencji.
f/ jak rozstać się z pracownikiem, który nadużywa zwolnień lekarskich,
g/ drugi etat u tego samego pracodawcy,
h/ urlop wypoczynkowy niepełnoetatowca,
i/ likwidacja stanowiska bez ryzyka przywrócenia do pracy,
j/ stan nietrzeźwości pracownika i jego skutki,
k/ zmiany w profilaktycznych badaniach lekarskich
l/ badania lekarskie dla prowadzących samochód służbowy,
ł/ współpraca pracodawcy ze związkami zawodowymi,
m/ inne aspekty prawne budzące wątpliwości.
3. PROBLEMATYKA CZASU PRACY 2022r Z UWZGLĘDNIENIEM KWESTII PROLEMATYCZNYCH W OKRESIE EPIDEMII
a/ pojęcie czasu pracy,
b/ doba pracownicza i tydzień pracowniczy,
c/ normy i ogólny wymiar czasu pracy,
d/ okres odpoczynku,
e/ zasady obliczania wymiaru czasu,
f/ harmonogram czasu pracy
g/ prawidłowe zasady dotyczące odpracowania prywatnych wyjść pracowników,
h/ wynagrodzenie w godzinach nadliczbowych,
i/ praca w porze nocnej, praca w niedziele i święta,
j/ odbiór czasu wolnego od pracy za godziny nadliczbowe,
k/ indywidualny rozkład czasu pracy,
l/ czas pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych,
ł/prowadzenie ewidencji czasu pracy - elementy konieczne i pomocnicze,
m/ inne aspekty prawne czasu pracy.
4. URLOPY I ICH UDZIELANIE PRZY COVID - 19
5. WYNAGRODZENIE:
a/ każdemu równo czy według zasług - jak kształtować system wynagradzania pracowników,
b/ uzasadnione zróżnicowanie wynagrodzeń to nie dyskryminacja,
c/ czy istnieje podstawa prawna do wprowadzenia przez pracodawcę zakazu ujawniania przez pracownika własnego wynagradzania,
d/ kogo komornik może ukarać grzywną za naruszenie obowiązków pracodawcy w toku egzekucji z wynagrodzenia za pracę?
6. POZNANIE ATUTÓW OCEN OKRESOWYCH PRACOWNIKÓW I ICH MOŻLIWOŚĆ WYKORZYSTANIA W POLITYCE ZARZĄDZANIA FIRMĄ.
7. PROCEDURA ANTYDYSKRYMINACYJNA I ANTYMOBINGOWA – JEJ CEL I REALIZACJA W FIRMIE / Uczestnicy szkolenia otrzymają opracowaną procedurę/.
8. OMÓWIENIE PLANOWANYCH ZMIAN
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o multimedialną prezentację oraz materiały szkoleniowe, które przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia.
Wykładowca na szkoleniu będzie:
EWA WIĘCH –prawnik, ekonomista z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert, praktyk w zakresie prawa pracy, doradca zarządzania zasobami ludzkimi. Wykładowca z wieloletnim stażem. Autor i współautor licznych opracowań, regulaminów z zakresu prawa pracy i funduszu socjalnego. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących czasu pracy i prawa pracy między innymi w służbie zdrowia. Przekazuje specjalistyczną wiedzę w profesjonalny i przystępny sposób. W swoich szkoleniach wykorzystuje doświadczenie zawodowe, orzecznictwo sądowe i kazusy w celu przedstawienia możliwości jakie dają zawiłości prawne. Pomaga jak wykorzystać zapisy prawa pracy w praktyce i unikać błędów. Realizując szkolenia ma na celu przekazanie uczestnikom niezbędnych umiejętności i wiedzy do efektywnego realizowania zadań zarówno w roli kierownika i członka zespołu.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 10 lipca br . Zajęcia rozpoczynają się o godz. 9.00 w dniu 11 lipca br . Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 4 noclegi w Centrum Zdrowia
i Wypoczynku "IKAR PLAZA"w Kołobrzegu w pokojach 1- lub 2-osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor
z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 11 lipca do obiadu w dniu 14 lipca ).
W hotelu uczestnicy mogą skorzystać z restauracji z kawiarnią, baru, klubu nocnego, letniego ogrodu,
a także z centrum SPA & Wellness, centrum zdrowia, bilarda, solarium, siłowni. W hotelu znajduje się także sklep
z biżuterią i pamiątkami, parkingi, oraz garaże podziemne. Dla gości hotelowych możliwość korzystania bezpłatnie
z basenu krytego i zewnętrznego, jaccuzi i sauny. W czasie wolnym od zajęć przewidziano także możliwość zwiedzania okolicy. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania (w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:
2540 złotych (słownie: dwa tysiące pięćset czterdzieści)–w pok. 1-osobowym
1920 złotych (słownie: jeden tysiąc dziewięćset dwadzieścia)–w pok. 2–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 4 lipca 2022 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w terminie do dnia 4.07.2022r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:
Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR PLAZA, 78-100 Kołobrzeg ul. Wschodnia 35, tel. (+48) 094 713 60 22, fax (+48) 094 352 34 81, e-mail: plaza@ikar-centrum.pl, www.ikar-plaza.pl, www.ikar-plaza.eu
Znakomita lokalizacja hotelu (60 metrów od morza) gwarantuje przepiękny widok na morze zapewniając tym samym doskonałe warunki wypoczynku i rekreacji. Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8
z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy. W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |