WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 12.03.2018r.
Dyrektor Powiatowego
Urzędu Pracy
WOSP – 6/2018
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Vademecum pracownika powiatowego urzędu pracy/ doradcy klienta.Nowelizacja Kodeksu Postęponania Administracyjnego obowiązująca od dnia 1 czerwca 2017 roku.” , które odbędzie się w dniach 17-22 czerwca 2018 r. w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu.
Uczestnicy szkolenia: Kadra kierownicza i pracownicy publicznych służb zatrudnienia w powiatowych urzędach pracy.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
I. Vademecum pracownika powiatowego urzędu pracy/ doradcy klienta.
Cel szkolenia: Omówienie zmian w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w zakresie nowych usług, form, instrumentów i narzędzi wykorzystywanych w pracy z klientem Urzędu Pracy. Celem szkolenia jest także podniesienie jakości wykonywanej pracy oraz nabycie i usystematyzowanie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu świadczonych usług.
Zadania Powiatowego Urzędu Pracy z uwzględnieniem zmian w przepisach prawa.
Obowiązujące akty prawne dotyczące problematyki rynku pracy (ustawa o promocji zatrudnienie..., przepisy wykonawcze – nowelizacje).
Efektywny doradca klienta w powiatowym urzędzie pracy: zadania i kompetencje, znajomość realizacji usług i instrumentów rynku pracy.
Planowanie rozwoju zawodowego klientów w oparciu o rezultaty profilowania i weryfikujących rozmów doradczych; ogólna metodologia przygotowania Indywidualnego Planu Działania.
Obsługa klienta w świetle obowiązujących przepisów.
Aktywizacja klienta biernego zawodowo i oddalonego od rynku pracy.
Profesjonalna obsługa – urzędnik jako ekspert.
Etyka w kontaktach z klientem indywidualnym i instytucjonalnym, a funkcjonowanie urzędu.
Współpraca międzystanowiskowa w PUP jako warunek skoordynowanych działań pomocowych na rzecz klientów (indywidualnych i instytucjonalnych) oraz racjonalnego monitorowania przyjętych do realizacji zadań.
II. Nowelizacja Kodeksu Postęponania Administracyjnego obowiązująca od dnia 1 czerwca 2017 roku
Cel szkolenia: Przekazanie jego uczestnikom aktualnej wiedzy niezbędnej do poprawnego stosowania przepisów znowelizowanego kodeksu postępowania administracyjnego, która pozwoli im na swobodne i właściwe poruszania się w procedurach administracyjnych, które obowiązują od 1 czerwca 2017 roku
1. Cel i przedmiot nowelizacji k.p.a.
2. Zmiany zasad ogólnych postępowania administracyjnego. Nowe zasady ogólne i ich praktyczne znaczenie dla organu.
a) zasada przyjaznej interpretacji prawa,
b) zasada bezstronności,
c) równego traktowania i proporcjonalności,
d) zasada pewności prawa,
e) zasada współdziałania organów dla dobra postępowania,
f) zasada polubownego rozstrzygania kwestii spornych.
3. Bezczynność organu i przewlekłość postępowania, instytucja ponaglenia.
a) definicja pojęcia bezczynności i przewlekłości postępowania
b) instytucja ponaglenia jako środka zaskarżenia bezczynności i przewlekłości, procedura rozpoznania ponaglenia
c) obowiązek pouczenia strony o możliwości wniesienia ponaglenia
4. Postępowania przed organem pierwszej instancji,
a) terminy załatwiania spraw i obowiązek sygnalizacji po nowelizacji, terminy procesowe w postępowaniu administracyjnym po nowelizacji.
b) doręczenia w postępowaniu administracyjnym (możliwość doręczeń na elektroniczne skrzynki podawcze pomiędzy podmiotami publicznymi, zawiadomienie stron o decyzji lub innych czynnościach w postępowaniach z udziałem znacznej liczby podmiotów),
c) wskazanie niespełnionych przesłanek do wydania decyzji zgodnej z żądaniem strony,
d) nakaz rozstrzygania niedających się usunąć wątpliwości faktycznych na korzyść strony,
e) rozstrzyganie wątpliwości na korzyść strony – nowe zasady postępowania dowodowego.
f) mediacja jako nowa instytucja w procedurze administracyjnej. Mediator i jego zadania. Stosowanie mediacji w toczących się już postępowaniach. Dobrowolność i poufność mediacji. Sposoby zakończenia mediacji. Koszty mediacji.
5. Milczące załatwienie sprawy.
a) cel instytucji milczącego załatwienia sprawy i jej istota;
b) milczące zakończenie postępowania a milcząca zgoda,
c) termin milczącego załatwienia sprawy,
d) zaświadczenie o milczącym załatwieniu sprawy i możliwość weryfikacji prawidłowości milczącego załatwienia sprawy.
6. Zmiany dotyczące postępowania odwoławczego.
a) rozstrzygnięcia organu I i II instancji w postępowaniu odwoławczym i ich charakter, uchylanie decyzji i przekazywanie decyzji do ponownego rozpoznania,
b) akultatywny wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy;
c) oświadczenie o zrzeczeniu się odwołania;
d) zmiana zakresu postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez organ odwoławczy,
e) wytyczne organu odwoławczego w zakresie wykładni prawa,
f) nowe zasady zaskarżania decyzji do sądu administracyjnego, sprzeciw od decyzji kasatoryjnej – wymogi formalne i tryb jego wnoszenia oraz rozpoznania.
7. Nakładanie administracyjnych kar pieniężnych.
a) pojęcie administracyjnej kary pieniężnej,
b) przesłanki wymiaru administracyjnej kary pieniężnej,
c) odstąpienie od nałożenia administracyjnej kary pieniężnej i udzielenie pouczenia,
d) odsetki od kary zaległej,
e) terminy przedawnienia nakładania administracyjnej kary pieniężnej,
f) terminy przedawnienia egzekucji kary administracyjnej,
g) udzielenie ulgi w spłacie kary administracyjnej.
8. Omówienie aktualnego orzecznictwa sądowo - administracyjnego.
Metody i techniki szkoleniowe: wykład połączony z prezentacją multimedialną, dyskusja, pytania i odpowiedzi.
Szczegółowy zakres tematyki zajęć oraz materiały szkoleniowe przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia.
Wykładowcami na szkoleniu będą:
mgr Krzysztof Wójcik - Socjolog, praktyk z 20 letnim stażem pracy w Publicznych Służbach Zatrudnienia. Trener i wykładowca na licznych kursach i szkoleniach dla pracowników Publicznych Służb Zatrudnienia. Posiada licencję zawodową pośrednika pracy II stopnia oraz ukończone studia podyplomowe w zakresie pośrednictwa pracy. Magister socjologii, ukończone studia licencjackie z zakresu doradztwa zawodowego. Zdobyta wiedza, doświadczenie i profesjonalizm pozwalają na prowadzenie szkoleń dla pracowników świadczących usługi rynku pracy.
Mecenas Beata Janik - doświadczony pracownik samorządowy i wykładowca - radca prawny, prowadząca Kancelarię Radcy Prawnego w Tomaszowie Mazowieckim, autorka książek "Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej" oraz „Poradnika skutecznego przygotowania się do egzaminu zewnętrznego” dla technika administracji, posiadająca uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 17 czerwca. Zajęcia rozpoczynają się o godz.9.00 w dniu 18 czerwca.
Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 5 noclegów w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu w pokojach 1- lub 2-osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 18 czerwca do obiadu w dniu 22 czerwca).
W hotelu uczestnicy mogą skorzystać z restauracji z kawiarnią, baru, klubu nocnego, letniego ogrodu, a także z centrum SPA & Wellness, centrum zdrowia, bilarda, solarium, siłowni. W hotelu znajduje się także sklep z biżuterią i pamiątkami, parkingi, oraz garaże podziemne. Dla gości hotelowych możliwość korzystania bezpłatnie z basenu krytego i zewnętrznego, jaccuzi i sauny. W czasie wolnym od zajęć przewidziano także możliwość zwiedzania okolicy. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu z dojazdem wynosi:
2200 złotych (słownie: dwa tysiące dwieście złotych )–w pok. 2-osobowym
2700 złotych (słownie: dwa tysiące siedemset złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 11 czerwca 2018 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem
w terminie do dnia 11.06.2018r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:
Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR PLAZA, 78-100 Kołobrzeg ul. Wschodnia 35, tel. (+48) 094 713 60 22, fax (+48) 094 352 34 81, e-mail: plaza@ikar-centrum.pl, www.ikar-plaza.pl, www.ikar-plaza.eu
Znakomita lokalizacja hotelu (60 metrów od morza) gwarantuje przepiękny widok na morze zapewniając tym samym doskonałe warunki wypoczynku i rekreacji. Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy. W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział
w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |