WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 10.12.2016r
Prezydent, Burmistrz,
Wójt, Starosta
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor
Przedsiębiorstwa, Urzędu
WOSP – 86/2016
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Czynności kancelaryjne i archiwizacyjne, zasady postępowania i zarządzania dokumentami oraz dokumentacją w urzędzie / firmie.”, które odbędzie się w dniach 15-19 stycznia 2017 r. w Pensjonacie "Antałówka" w Zakopanem.
Szkolenie skierowane jest do: Szkolenie adresowane jest do pracowników i kierowników odpowiedzialnych za organizowanie i wdrażanie procedur kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz dla pracowników odpowiedzialnych za gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i archiwizowanie dokumentów.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Szczegółowy program szkolenia:
1. Wprowadzenie do tematyki szkolenia i wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z informacją, korespondencją i pismami:
1) informacja i korespondencja jako podstawowe narzędzia w pracy urzędniczej
2) korespondencja i jej znaczenie
3) cechy pisma, podział, rodzaje i znaczenie pism
4) dokumenty, dokumentacja, akta sprawy
2. Podstawy pracy kancelaryjnej:
1) akty prawne obowiązujące do 31 grudnia 2010 r. i akty prawne obowiązujące po 1 stycznia 2011 r. w zakresie pracy kancelaryjnej
2) podstawowe normatywy kancelaryjne
3) zakres i pojęcie czynności kancelaryjnych
4) narzędzia pracy kancelaryjnej
3. Rola sekretariatu w jednostce.
4. Zakres czynności kancelaryjnych:
1) sekretariat, kancelaria, punkt kancelaryjny, punkt obsługi interesantów
2) typowe czynności kancelaryjne wykonywane przez poszczególnych pracowników
3) systemy kancelaryjne, cechy tradycyjnego systemu kancelaryjnego, systemu mieszanego i systemu EZD
4) obieg dokumentów i punkty zatrzymania korespondencji
5. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67, ze zm.):1)
1)
zakres podmiotowy i przedmiotowy rozporządzenia
2) obowiązki kierownika podmiotu w zakresie czynności kancelaryjnych
3) podstawowe pojęcia kancelaryjne
4) koordynator czynności kancelaryjnych
5) czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym i systemie EZD
6. Klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji jako jeden z nieodłącznych elementów postępowania z dokumentacją:
1) zakres przedmiotowy rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1743)
2) nowości i zmiany wynikające ze zmienionego rozporządzenia oraz nowe obowiązki dla kierowników jednostek
3) rodzaje oznaczeń kancelaryjnych
4) budowa i elementy jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz kwalifikatora dokumentacji
5) zasady kwalifikowania i klasyfikowania dokumentacji
6) zasady postępowania w przypadku brakowania dokumentacji
7) tryb przekazywania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
8)
standardy porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych przed ich przekazaniem do archiwum państwowego
7. Archiwizacja dokumentacji :konstrukcje prawa archiwalnego:
1) obowiązki ustawowe w zakresie wprowadzania instrukcji kancelaryjnej, instrukcji archiwalnej i jednolitych rzeczowych akt w jednostkach samorządowych
2) nowelizacja ustawy z 2015 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
3) materiały archiwalne i niearchiwalne oraz rodzaje zasobów archiwalnych
4) archiwa zakładowe i składnice akt
5) archiwa zakładowe i składnice akt oraz rola i zadania archiwisty
6) zakres prac związanych z przygotowaniem dokumentacji do przekazania do archiwum państwowego i zakładowego
7) przejmowanie i gromadzenie dokumentacji w archiwum zakładowym
8) wypożyczanie, brakowanie i udostępnianie dokumentacji
9) przygotowanie i przekazanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
10) warunki techniczne i lokalowe
8. Informacja i komunikacja w pracy urzędniczej.
9. Praca na wybranych przykładach i warsztaty praktyczne.
10.. Podsumowanie szkolenia, pytania, dyskusja.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o multimedialną prezentację oraz materiały szkoleniowe, które przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia
Wykładowca na szkoleniu będzie:
mgr Halina Dziurdzińska - Urzędnik administracji samorządowej z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierowniczym i urzędniczym w dziale organizacji i kadr, znająca od strony praktycznej zagadnienia organizacyjne i zarządcze, w tym aspekty dotyczące opracowywania, wdrażania i monitorowania wewnętrznych aktów prawnych i procedur organizacyjnych, kadrowych, kancelaryjnych i kadrowych oraz procedur bhp. Trener wykładowca na szkoleniach dla administracji samorządowej z sześcioletnim doświadczeniem trenerskim w prowadzeniu szkoleń na temat: praktycznych aspektów prawa, vademecum dla pracowników samorządowych, zarządzania zasobami ludzkimi i komórkami organizacyjnymi, polityki i problematyki kadrowej, kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem, organizacji sekretariatu w administracji publicznej oraz procedur kancelaryjnych.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 15 stycznia. Zajęcia rozpoczynają się od godz. 9.00 w dniu 16 stycznia. Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 4 noclegi w Pensjonacie „Antałówka” w Zakopanem w pokojach 1 - lub 2 - osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 16 stycznia do obiadu w dniu 19 stycznia).
W hotelu uczestnicy mogą korzystać z drink-baru, restauracji, kawiarni, siłowni, sauny, jacuzzi oraz parkingu samochodowego. Obok hotelu znajduje się nowo wybudowany aqua - park - dla gości hotelowych wstęp bezpłatny. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:
1490 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc czterysta dziewięćdziesiąt złotych)–w pok. 2-osobowym
1690 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc sześćset dziewięćdziesiąt złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 9 stycznia 2017 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
W przypadku zapłaty za szkolenie ze środków publicznych w wysokości co najmniej 70% kosztu szkolenia, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o podatku od towarów i usług (vat) oraz po dostarczeniu stosownego oświadczenia - opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku vat.
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w terminie do dnia 9.01.2017 r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77 , e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres pensjonatu w którym odbędzie się szkolenie: Pensjonat "Antałówka", 34-500 Zakopane, ul. Wierchowa 2, tel. 18 201-32-71, 018 201-32-72. Dojazd pociągiem PKP lub autobusem PKS z Krakowa. Pensjonat znajduje się 800 m od centrum.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy.
W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku – 2017 kadrze kierowniczej oraz pracownikom skladamy życzenia zdrowych, spokojnych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku – 2017.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |