WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 14.12.2015r.
Prezydent, Burmistrz,
Wójt, Starosta
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor Przedsiębiorstwa
WOSP – 101/2015
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych "DEXTER" zaprasza zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Ważne zmiany w ZUS od 01 stycznia 2016r. zmiana oskładkowania umów zleceń, e-zwolnienia - nowe obowiązki dla płatników składek, program płatnik 10.01.001 –warsztaty. ”, które odbędzie się w dniach 24 – 27 stycznia 2016 r. w Pensjonacie "Antałówka" w Zakopanem.
Cel szkolenia
• e-ZLA Elektroniczne zwolnienia lekarskie, ważne zmiany od 01.01.2016r przedstawienie zakresu zmian oraz obowiązków z tym związanych dla przedsiębiorców.
• Zmiany dotyczące umów zleceń od 01.01.2016r zakres zmian, tematyka kilku umów zleceń w świetle przepisów ZUS. podstawy oskładkowanie, omówienie
• Omówienie problematyki z zakresu przekazu elektronicznego dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w aspekcie nowej wersji programu Płatnik 10.01.001
• Platforma Usług Elektronicznych (PUE ZUS) e-Płatnik omówienie, oraz przykłady nowych rozwiązań w komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w tym Panelu Płatnika, na którym pojawiać się będą elektroniczne zwolnienia.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. E-zwolnienia (e-ZLA) w praktyce od 01.01.2016r.
- Co dalej ze zwolnieniami papierowymi
- W jaki sposób pracodawca dowie się, że pracownik jest na zwolnieniu lekarskim?
- Obieg elektronicznego dokumentu zwolnienia ZUS ZLA pomiędzy lekarzem, ubezpieczonym, płatni- kiem składek i ZUS-em,
- Obowiązki pracodawcy, ubezpieczonego i lekarza po zmianach w ZLA do 01.01.2016r.
2. Omówienie zmian legislacyjnych od 01.01.2016r. dot. Umów zleceń
- Koniec zbiegu dwóch umów zleceń – i co dalej?
- Oświadczenie ubezpieczonego ignorowane przez ZUS?
- Jak zbadać czy ubezpieczony prawidłowo wypisał oświadczenie , aby uniknąć błędów w
składowaniu umowy zlecenia.
- kiedy opłacać składki i w jakiej wysokości od umów zleceń w 2016r
3. Platforma Usług Elektronicznych PUE – praktyczne aspekty usługi przydatne do wykorzystania w codziennej pracy przez Płatników składek oraz ubezpieczonych.
- nowe funkcjonalności związane ze zmiana od 01.01.2016r Panel Płatnika, e-ZLA, rozliczenia salda przedsiębiorcy
4.Płatnik 10.001.01
4.1.Szczegółowe omówienie nowej funkcji pobierania danych z ZUS – aktualizacja komponentów programu i danych płatnika:
- poszerzenie zawartości kartotek płatnika składek i ubezpieczonych,
- weryfikacja kartoteki płatnika składek i weryfikacja kartotek ubezpieczonych.
4.2.Nowe funkcje w programie ułatwiające sporządzanie dokumentów przez użytkownika:
- min. sporządzanie dokumentu ZUS ZCNA z wykorzystaniem listy członków rodziny zapisanych w wyniku pobierania danych.
4.3.Omówienie zmian w zakresie poprawności dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych w związku ze zwiększoną weryfikacją w oparciu o dane pobrane z ZUS:
- weryfikacja danych płatnika i ubezpieczonych w dokumentach tworzonych i przesyłanych z danymi z Centralnego Rejestru Ubezpieczonych i Płatników oraz RU PESEL,
- weryfikacja w kontekście kodów tytułu ubezpieczenia przekazanych do ZUS-u,
- poprawność wykazywanych podstaw wymiaru składek w dokumentach rozliczeniowych, w szczególności - kodów, dla których w obowiązujących przepisach została określona dolna lub górna wysokość,
- poprawność składanych wyrejestrowań z ubezpieczeń w oparciu o zgłoszone wcześniej kody tytułu do ubezpieczenia.
4.4.Wykonanie korekty dokumentów rozliczeniowych przy udziale zestawów rozliczeniowych z ZUS:
- przekazywanie tylko pozycji zmienionych w kompletach korygujących,
- wymuszenie korekty raportów ZUS RCA w przypadku zmiany stopy procentowej na ZUS DRA.
4.5.Kontrolowanie stanu przetworzenia wysłanych dokumentów do ZUS poprzez:
- aktualizację stanu przetworzenia lub odrzucenia dokumentów przez ZUS,
- wprowadzenie dodatkowych informacji prezentujących wyniki weryfikacji wykonane przez KSI na etapie przetwarzania dokumentów na kontach.
4.6.Omówienie zmian w zakresie wysyłania dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS:
- blokowanie wysyłki zestawu dokumentów w przypadku braku potwierdzenia danych płatnika i ubezpieczonych w ZUS.
4.7.Możliwość oznaczania kolejności przetwarzania dokumentów w zestawie:
- ZUS ZUA, ZUS ZZA, ZUS ZWUA, w przypadku wysyłki do ZUS-u wielu dokumentów dla 1 osoby ubezpieczonej.
Szczegółowy zakres tematyki zajęć oraz materiały szkoleniowe przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia.
Wykładowcą na szkoleniu będzie: Specjalista w zakresie nowoczesnych usług IT, wieloletni i doświadczony pracownik ZUS, wykładowca , praktyk w zakresie związanym z ubezpieczeniami społecznymi i zdrowotnymi.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 24 stycznia. Zajęcia rozpoczynają się od godz. 9.00 w dniu 25 stycznia. Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 3 noclegi w Pensjonacie „Antałówka” w Zakopanem w pokojach 1 - lub 2 - osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 25 stycznia do obiadu w dniu 27 stycznia).
W hotelu uczestnicy mogą korzystać z drink-baru, restauracji, kawiarni, siłowni, sauny, jacuzzi oraz parkingu samochodowego. Obok hotelu znajduje się nowo wybudowany aqua - park - dla gości hotelowych wstęp bezpłatny. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:
1360 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc trzysta sześćdziesiąt złotych)–w pok. 2-osobowym
1510 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc pięćset dziesięć złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 18 stycznia 2016 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
W przypadku zapłaty za szkolenie ze środków publicznych w wysokości co najmniej 70% kosztu szkolenia, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o podatku od towarów i usług (vat) oraz po dostarczeniu stosownego oświadczenia - opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku vat.
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w terminie do dnia
18.01.2016 r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77 , e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres pensjonatu w którym odbędzie się szkolenie:
Pensjonat "Antałówka", 34-500 Zakopane, ul. Wierchowa 2, tel. 018 201-32-71, 018 201-32-72. Dojazd pociągiem PKP lub autobusem PKS z Krakowa. Pensjonat znajduje się 800 m od centrum.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy.
W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Korzystając z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku,
kierownictwu i pracownikom firmy składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowych i spokojnych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku 2016 r.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |