WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 6.07.2015r.
Dyrektor Powiatowego
Urzędu Pracy
WOSP – 71/2015
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „I.Instrukcja kancelaryjna i jej wykorzystanie w pracy urzędniczej. II. Wybrane zagadnienia z nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w świetle Kodeksu Postępowania Administracyjnego.” , które odbędzie się w dniach 16 – 21 sierpnia 2015 r. w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu.
Uczestnicy szkolenia: Kadra kierownicza i pracownicy publicznych służb zatrudnienia w powiatowych urzędach pracy.
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest podniesienie jakości wykonywanej pracy oraz nabycie i usystematyzowanie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu świadczonych usług.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
I. Instrukcja kancelaryjna i jej wykorzystanie w pracy urzędniczej
1.Wprowadzenie do tematyki szkolenia i wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z informacją, korespondencją i pismami:
1) informacja i korespondencja jako podstawowe narzędzia w pracy urzędniczej;
2) korespondencja i jej znaczenie;
3) cechy pisma, podział, rodzaje i znaczenie;
4) dokumenty, dokumentacja, akta sprawy.
2.Podstawy pracy kancelaryjnej:
1) akty prawne obowiązujące do 31 grudnia 2010r. i akty prawne obowiązujące po 1 stycznia 2011r.
w zakresie pracy kancelaryjnej;
2) podstawowe pojęcia występujące w czynnościach kancelaryjnych;
3) rejestry kancelaryjne;
4) dzienniki korespondencyjne i księgi jako narzędzia pracy kancelaryjnej.
3.Zakres czynności kancelaryjnych:
1) typowe czynności kancelaryjne wykonywane przez poszczególnych pracowników;
2) obieg dokumentów i jego fazy;
3) systemy kancelaryjne;
4) cechy tradycyjnego systemu kancelaryjnego i systemu EZD;
4. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67, ze zm.):
1) zakres podmiotowy i przedmiotowy rozporządzenia;
2) obowiązki kierownika podmiotu w zakresie czynności kancelaryjnych;
3) podstawowe pojęcia kancelaryjne;
4) koordynator czynności kancelaryjnych;
5) czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym i systemie EZD.
5.Klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji jako jeden z nieodłącznych elementów postępowania
z dokumentacją:
1) zakres przedmiotowy rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych;
2) podstawowe normatywy kancelaryjne;
3) budowa jednolitego rzeczowego wykazu akt;
4) zasady kwalifikowania i klasyfikowania dokumentacji;
5) zasady postępowania w przypadku brakowania dokumentacji;
tryb przygotowania i przekazania dokumentów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego.
6.Archiwizacja dokumentacji:
1) konstrukcje prawa archiwalnego;
2) materiały archiwalne i nierchiwalne oraz rodzaje zasobów archiwalnych;
3) archiwa zakładowe i składnice akt;
4) rola i zadania archiwisty;
5) zakres prac związanych z przygotowaniem dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego;
6) przejmowanie i gromadzenie dokumentacji w archiwum zakładowym;
7) wypożyczanie, brakowanie i udostępnianie dokumentacji;
8) przygotowanie i przekazanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
9) warunki techniczne i lokalowe
7.Praca na wybranych przykładach i warsztaty praktyczne.
8.Podsumowanie szkolenia, pytania, dyskusja.
II. Wybrane zagadnienia z nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w świetle Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Rola i zadania Powiatowych Urzędów Pracy świetle obowiązującej ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Klient pracowników Powiatowego Urzędu Pracy – kim jest klient, rodzaje klientów, oczekiwania klienta w stosunku do Urzędu Pracy .
Omówienie wybranych zagadnień dotyczących usług, form, instrumentów, narzędzi zgodnych
z ustalonym profilem pomocy skierowanych do osób zarejestrowanych w Urzędzie Pracy.
Katalog form pomocy z uwzględnieniem profili pomocy. Formy pomocy dla osób z grupy do 30 roku życia , powyżej 50 roku życia, długotrwale bezrobotnych.
Profilowanie pomocy klientom PUP, a oczekiwania klientów w stosunku do Urzędu Pracy.
Doradca klienta – kim jest doradca, cechy profesjonalnego doradcy klienta, kwalifikacje, kompetencje, umiejętności doradcy klienta. Doradca indywidualny i instytucjonalny.
Warunki i terminy tworzenia i realizacji Indywidualnego Planu Działania zgodne
z ustawowymi zmianami.
Marketing i promocja usług oferowanych przez urząd. Wizerunek urzędu pracy wśród partnerów rynku pracy.
Rola i znaczenie współpracy między poszczególnymi stanowiskami
i specjalistami w PUP w celu skutecznej aktywizacji zawodowej.
Studium przypadku. Zakończenie i podsumowanie szkolenia.
Metody i techniki szkoleniowe: wykład połączony z prezentacją multimedialną, dyskusja, pytania i odpowiedzi.
Sposób sprawdzenia efektów szkolenia: poszkoleniowa ankieta ewaluacyjna.
Szczegółowy zakres tematyki zajęć oraz materiały szkoleniowe przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia.
Wykładowcami na szkoleniu będą:
mgr Halina Dziurdzińska - Urzędnik administracji samorządowej z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierowniczym i urzędniczym w dziale organizacji i kadr, znająca od strony praktycznej całokształt zagadnień organizacyjnych, kadrowych, sekretarskich, kancelaryjnych i bhp, w tym zagadnień związanych z opracowywaniem i wdrażaniem wewnętrznych procedur i aktów prawnych.
Praktyk i jednocześnie specjalista zajmujący się na co dzień zagadnieniami kadrowymi i zagadnieniami bhp.
Trener i wykładowca na szkoleniach i kursach z kilkuletnim doświadczeniem szkoleniowym w zakresie: podstaw organizacji zarządzania, zarządzania ryzykiem, zarządzania zasobami ludzkimi, polityki kadrowej, wartościowania stanowisk pracy, praktycznych aspektów prawa pracy, vademecum dla pracowników samorządowych odbywających służbę przygotowawczą, zarządzania nowoczesnym sekretariatem w administracji publicznej z czynnościami kancelaryjnymi.
mgr Krzysztof Wójcik - Socjolog, praktyk z 20 letnim stażem pracy w Publicznych Służbach Zatrudnienia. Trener i wykładowca na licznych kursach i szkoleniach dla pracowników Publicznych Służb Zatrudnienia. Posiada licencję zawodową pośrednika pracy II stopnia oraz ukończone studia podyplomowe w zakresie pośrednictwa pracy. Magister socjologii, ukończone studia licencjackie z zakresu doradztwa zawodowego. Zdobyta wiedza, doświadczenie i profesjonalizm pozwalają na prowadzenie szkoleń dla pracowników świadczących usługi rynku pracy.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 16 sierpnia. Zajęcia rozpoczynają się
o godz.9.00 w dniu 17 sierpnia.
Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 5 noclegów w Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA"
w Kołobrzegu w pokojach 1- lub 2-osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 17 sierpnia do obiadu w dniu 21 sierpnia).
W hotelu uczestnicy mogą skorzystać z restauracji z kawiarnią, baru, klubu nocnego, letniego ogrodu,
a także z centrum SPA & Wellness, centrum zdrowia, bilarda, solarium, siłowni. W hotelu znajduje się także sklep
z biżuterią i pamiątkami, parkingi, oraz garaże podziemne. Dla gości hotelowych możliwość korzystania bezpłatnie
z basenu krytego i zewnętrznego, jaccuzi i sauny. W czasie wolnym od zajęć przewidziano także możliwość zwiedzania okolicy. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu z dojazdem wynosi:
2350 złotych netto(słownie: dwa tysiące trzysta pięćdziesiąt złotych)–w pok. 2-osobowym
2750 złotych netto (słownie: dwa tysiące siedemset pięćdziesiąt złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 10 sierpnia 2015 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
W przypadku zapłaty za szkolenie ze środków publicznych w wysokości co najmniej 70% kosztu szkolenia, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o podatku od towarów i usług (vat) oraz po dostarczeniu stosownego oświadczenia - opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku vat.
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem
w terminie do dnia 10.08.2015r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:
Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR PLAZA, 78-100 Kołobrzeg ul. Wschodnia 35, tel. (+48) 094 713 60 22, fax (+48) 094 352 34 81, e-mail: plaza@ikar-centrum.pl, www.ikar-plaza.pl, www.ikar-plaza.eu
Znakomita lokalizacja hotelu (60 metrów od morza) gwarantuje przepiękny widok na morze zapewniając tym samym doskonałe warunki wypoczynku i rekreacji. Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy. W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział
w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |