WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
|
Wrocław, dnia 12.12.2014r.
Prezydent, Burmistrz,
Wójt, Starosta
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor
Przedsiębiorstwa
WOSP – 80/2014
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza pracodawców, kierowników i pracowników działów kadr oraz pozostałe zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Prawo pracy w praktyce – w 2015 roku. Kultura bezpieczeństwa pracy w firmie i jej kształtowanie ”, które odbędzie się w dniach 18-21 stycznia 2015 r. w Pensjonacie "Antałówka" w Zakopanem.
Szkolenie skierowane jest do: Praktyków pragnących usystematyzować swoją wiedzę i umiejętności, menedżerów , pracowników kadr , osób zainteresowanych swoim rozwojem.
Cel szkolenia – wskazanie - jak dbać o kulturę bezpieczeństwa pracy w firmie - skuteczną komunikację - współpracę pracowników i kadry zarządzającej w zakresie kształtowania warunków pracy oraz jak wykorzystać praktycznie znajomość Prawa pracy.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
I. Prawo pracy – praktyczne zagadnienia, przykłady, interpretacje, orzecznictwo, prawidłowe rozwiązania
1. Aktualne przepisy prawa pracy:
a/omówienie aktów prawnych, które budzą najwięcej wątpliwości,
b/przedstawienie zmian w przepisach prawa pracy,
c/przypomnienie co należy do obowiązków kadr,
d/przypomnienie praw i obowiązków pracodawców i pracowników,
2. Zatrudnianie i zwalnianie pracowników:
a/ prawidłowy wybór pomiędzy umową o pracę a umowami cywilnoprawnymi- optymalizacja ryzyka na etapie zawierania umów oraz ich realizacji,
b/ rozwiązanie umowy o pracę, zmiana warunków umowy - przyczyna konkretna i prawdziwa - orzeczenia sądu – także w odniesieniu do członka organizacji związkowej i pracownika będącego w zarządzie organizacji związkowej,
c/ skuteczne wręczenie wypowiedzenia również w przypadku nieobecności pracownika i kiedy nie odbiera naszej korespondencji.
3.Problematyka czasu pracy:
a/ zasady obliczania wymiaru czasu pracy na 2015 rok,
b/ harmonogram czasu pracy – zasady tworzenia i możliwości zmiany; zasady prawidłowego rozliczania w poszczególnych okresach rozliczeniowych, w tym analiza najczęściej popełnianych błędów
c/ doba pracownicza,
d/ indywidualny rozkład czasu pracy,
e/ czas pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych,
f/ prawidłowe zasady dotyczące odpracowania prywatnych wyjść pracowników,
g/ inne aspekty prawne czasu pracy.
4.Zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników:
a/ zasady zawierania umów szkoleniowych,
b/ uprawnienia pracownika na podnoszenie kwalifikacji,
c/ wynagrodzenie z tytułu zwolnień na szkolenia,
d/ konsekwencje nie wywiązania się z umowy kwalifikacyjnej.
5.Urlopy wypoczynkowe w 2015 r – najnowsze orzeczenia sądowe,
6.Uprawnienia rodzicielskie pracowników,
7. Jak rozstać się z pracownikiem, który nadużywa zwolnień lekarskich,
8.Wynagrodzenie:
a/ każdemu równo czy według zasług - jak kształtować system wynagrodzania pracowników,
b/ uzasadnione zróżnicowanie wynagrodzeń to nie dyskryminacja,
c/ czy istnieje podstawa prawna do wprowadzenia przez pracodawcę zakazu ujawniania przez pracownika własnego wynagradzania,
d/ kogo komornik może ukarać grzywną za naruszenie obowiązków pracodawcy w toku egzekucji z wynagrodzenia za pracę?
9.Poznanie atutów ocen okresowych pracowników i możliwości wszechstronnego wykorzystania w polityce zarządzania firmą.
II.Kultura bezpieczeństwa pracy w firmie i jej kształtowanie
1. Komunikacja interpersonalna na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia w pracy:
a/komunikacja, a stres w pracy
b/komunikacja, a bezpieczeństwo i zdrowie pracowników
c/współpraca pracowników i kadry kierowniczej w zakresie kształtowania warunków pracy
d/asertywność jako sztuka dbania o dobre relacje interpersonalne
e/ocena pracownika – konstruktywna pochwała i krytyka
f/zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów
g/przykłady i wskazówki jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami.
2. Etyka w codziennej praktyce:
a/kodeks etyki – cel i realizacja
3.Procedura antydyskryminacyjna i antymobbingowa – jej cel i realizacja w firmie
4.Dobre maniery i ich wpływ na lepszą atmosferę w pracy oraz budowanie i utrwalanie dobrej opinii o firmie na zewnątrz
a/istota i znaczenie kultury osobistej jako podstawy savoir – vivru
b/znaczenie wyglądu zewnętrznego
c/komunikacja werbalna i niewerbalna
d/powitania, pozdrowienia, prowadzenie rozmów
e/zasady zachowania w różnych pomieszczeniach zakładu pracy
f/precedencja w samochodzie służbowym
g/top 10 komórkowej etykiety telefonicznej
h/netykieta
i/inne wskazówki dotyczące dobrych manier
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o multimedialną prezentację oraz materiały szkoleniowe, które przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia
Wykładowca na szkoleniu będzie:
Ewa Więch – prawnik, praktyk w zakresie prawa pracy i wykładowca z wieloletnim stażem. Przekazuje specjalistyczną wiedzę w profesjonalny i przystępny sposób. W swoich szkoleniach wykorzystuje doświadczenie zawodowe, orzecznictwo sądowe i kazusy w celu przedstawienia możliwości jakie dają zawiłości prawne. Pomaga jak wykorzystać zapisy prawa pracy w praktyce i unikać błędów.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Warunki organizacyjno – finansowe
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 18 stycznia. Zajęcia rozpoczynają się od godz. 9.00 w dniu 19 stycznia.
Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 3 noclegi w Pensjonacie „Antałówka” w Zakopanem w pokojach 1 - lub 2 - osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 19 stycznia do obiadu w dniu 21 stycznia).
W hotelu uczestnicy mogą korzystać z drink-baru, restauracji, kawiarni, siłowni, sauny, jacuzzi oraz parkingu samochodowego. Obok hotelu znajduje się nowo wybudowany aqua - park - dla gości hotelowych wstęp bezpłatny.
Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania ( w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.
Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:
1260 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc dwieście sześćdziesiąt złotych)–w pok. 2-osobowym
1410 złotych plus 23% vat (słownie: jeden tysiąc czterysta dziesięć złotych)–w pok. 1–osobowym
Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 12 stycznia 2015 r. na konto:
WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633
W przypadku zapłaty za szkolenie ze środków publicznych w wysokości co najmniej 70% kosztu szkolenia, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 29 Ustawy o podatku od towarów i usług (vat) oraz po dostarczeniu stosownego oświadczenia - opłata za szkolenie zwolniona jest z podatku vat.
Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w terminie do dnia
12.1.2015 r. na adres:
Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter” 51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4 tel./fax. 071 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00 lub 723 96 67 77 , e-mail: wosp@dexter.com.pl www.dexter.com.pl |
Adres pensjonatu w którym odbędzie się szkolenie:
Pensjonat "Antałówka", 34-500 Zakopane, ul. Wierchowa 2, tel. 018 201-32-71, 018 201-32-72. Dojazd pociągiem PKP lub autobusem PKS z Krakowa. Pensjonat znajduje się 800 m od centrum.
O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy.
W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.
Korzystając z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku,
kierownictwu i pracownikom urzędu składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowych
i spokojnych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku 2015 r.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz |