Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych Dexter

WROCŁAWSKI OŚRODEK SZKOLEŃ PROFESJONALNYCH
"DEXTER"

51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4. Tel./fax (071)-324-11-71, tel. kom. (0601)-74-22-00
Regon 930546785, NIP 895-100-29-94

STRONA GŁÓWNA OSTATNIE SZKOLENIA NASI PARTNERZY KONTAKT


FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


Wrocław, dnia 24.04.2024r.

Prezydent, Burmistrz,

Wójt, Starosta, Skarbnik
Miasta, Gminy, Powiatu
Prezes, Dyrektor,
Przedsiębiorstwa


WOSP – 1/2024

Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „DEXTER” z Wrocławia zaprasza pracodawców, kierowników i pracowników działu kadr oraz pozostałe zainteresowane osoby do udziału w ogólnopolskim szkoleniu nt. „Prawo pracy obowiązujące w 2024 roku z uwzględnieniem nowelizacji Kodeksu pracy.", które odbędzie się w dniach 23-27 czerwca 2024 r. w  Centrum Zdrowia i Wypoczynku "IKAR PLAZA" w Kołobrzegu.


Szkolenie skierowane jest do:

Pracodawców, kierowników, pracowników działu kadr, praktyków pragnących usystematyzować swoją wiedzę i umiejętności, menedżerów.


Cele kształcenia:

Zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących przepisów prawa pracy obowiązujących oraz wdrożenia projektowanych regulacji prawnej ochrony pracy w 2024 roku. Analiza i wykładnia zmienionych przepisów między innymi:

- Praca zdalna,

- Badanie i kontrola trzeźwości pracowników i zleceniobiorców.

- Nowe uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem i opieką.

- Zapoznanie z zagadnieniami dotyczącymi czasu pracy w 2024 roku prawidłowe planowanie i rozliczanie
z uwzględnieniem zmian.

- Zapisy Regulaminu Pracy i aktów wewnętrznych z uwzględnieniem nowelizacji Kodeksu pracy.

-Usystematyzowanie wiedzy i poznanie poprzez praktyczne przykłady zagadnień budzących wiele rozbieżności interpretacyjnych z zakresu prawa pracy.


RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA


1. Praca zdalna w przepisach Kodeksu pracy według ustawy z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy -Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw

- Zasady wykonywania pracy zdalnej.

- Praca zdalna na polecenie pracodawcy.

- Ustalenie zasad pracy zdalnej przez strony stosunku pracy.

- Obowiązek informacyjny pracodawcy.

- Czy pracownik może odmówić pracy zdalnej.

- Obowiązki dostarczenia przez pracodawcę pracownikowi materiałów i  narzędzi pracy niezbędnych do wykonywania pracy zdalnej, oraz pokrycia kosztów bezpośrednio związanych z wykonywaniem pracy zdalnej.

- Kontrola pracodawcy wykonywania pracy zdalnej przez pracownika, w  zakresie BHP oraz przestrzegania wymogów bezpieczeństwa i ochrony informacji w tym procedury danych osobowych.

- Zasady kontaktu z pracodawcą.

- Porozumienie / Regulamin pracy zdalnej


2. Kontrola przez pracodawcę stanu trzeźwości pracowników i zleceniobiorców ( przyjęta przez SEJM RP ustawa z dnia 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw).

- Wymagania formalne jakie należy spełnić, aby móc kontrolować pracowników.

- Procedura przeprowadzania badania w celu ustalenia obecności alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu w organizmie pracownika przez uprawniony organ powołany do ochrony porządku publicznego.

- Wprowadzenie możliwości odpowiedniego stosowania badania stanu trzeźwości do podmiotów organizujących pracę wykonywaną przez osoby fizyczne na innej podstawie niż stosunek pracy oraz osoby prowadzące na własny rachunek działalność gospodarczą.

- Konsekwencje wykrycia alkoholu lub innych środków podobnie działających do alkoholu.



3. Projekt ustawy o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, w związku z wdrożeniem dyrektyw Parlamentu Europejskiego i  Rady (UE) nr 2019/1152 w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w UE i nr 2019/1158 w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów, tzw. work-life balance

- Umowa o pracę na okres próbny i umowy na czas określony po zmianach.

- Przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie umowy o pracę oraz zawiadomienie na piśmie reprezentującej pracownika zakładowej organizacji związkowej.

- Prawo pracownika do równoległego zatrudnienia u innego pracodawcy.- Wniosek pracownika zatrudnionego co najmniej 6 miesięcy o zmianę formy zatrudnienia na bardziej przewidywalną lub bezpieczniejszą.

- Prawo pracownika do niepłatnego szkolenia niezbędnego do wykonywania określonego rodzaju pracy lub na określonym stanowisku i wliczanego do czasu pracy.

- Rozszerzenie zakresu informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia pracownika.

- Zmiany w urlopie rodzicielskim.

- Urlop opiekuńczy.

- Urlop z powodu działania siły wyższej.

- Umożliwienie szerszego stosowania elastycznej organizacji pracy mającej na celu zwiększenie uprawnień polegających na dostosowaniu przez pracownika jego organizacji pracy do indywidualnych potrzeb.

- Zmiany w zakresie urlopu ojcowskiego.

- Dodatkowa ochrona pracownika.

- Ochrona rodzicielstwa.

- Nowe uprawnienia rodziców dzieci do lat 8.

- Doprecyzowanie w przepisach ,że korzystanie przez pracownika uprawnionego do urlopu wychowawczego z obniżonego wymiaru czasu pracy nie wpływa na wymiar tego urlopu.


4. Kazusy prawa pracy.

-Prawidłowy wybór pomiędzy umową o pracę a umowami cywilnoprawnymi - optymalizacja ryzyka na etapie zawierania umów oraz ich realizacji.

-Rozwiązanie umowy o pracę, zmiana warunków umowy - przyczyna konkretna i  prawdziwa - orzeczenia sądu – także w odniesieniu do członka organizacji związkowej i pracownika będącego w zarządzie organizacji związkowej.

-Skuteczne wręczenie wypowiedzenia również w  przypadku nieobecności pracownika i kiedy nie odbiera korespondencji.

- Jak rozstać się z pracownikiem, który nadużywa zwolnień lekarskich.

- Drugi etat u tego samego pracodawcy.

- Likwidacja stanowiska bez ryzyka przywrócenia do pracy,

- Stan nietrzeźwości pracownika i jego skutki,

- Zmiany w profilaktycznych badaniach lekarskich

- Badania lekarskie dla prowadzących samochód służbowy,

- Inne aspekty prawne budzące wątpliwości.


5. Problematyka czasu pracy.

- Pojęcie czasu pracy.

- Doba pracownicza i tydzień pracowniczy.

- Normy i ogólny wymiar czasu pracy.

- Okres odpoczynku.

- Zasady obliczania wymiaru czasu.

- Harmonogram czasu pracy – zasady tworzenia i możliwości zmiany; zasady prawidłowego rozliczania w poszczególnych okresach rozliczeniowych, w tym analiza najczęściej popełnianych błędów.

- Prawidłowe zasady dotyczące odpracowania prywatnych wyjść pracowników.

- Wynagrodzenie w godzinach nadliczbowych,

- Praca w porze nocnej.

- Praca w niedziele i święta.

- Odbiór czasu wolnego od pracy za godziny nadliczbowe.

- Indywidualny rozkład czasu pracy.

- Czas pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.

- Prowadzenie ewidencji czasu pracy - elementy konieczne i pomocnicze.

- Inne aspekty prawne czasu pracy.


6. Zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

- Zasady zawierania umów szkoleniowych.

- Uprawnienia pracownika na podnoszenie kwalifikacji.

- Wynagrodzenie z tytułu zwolnień na szkolenia.

- Konsekwencje nie wywiązania się z umowy kwalifikacyjnej.


7. Urlopy – zagadnienia problematyczne

8. Wynagrodzenie

-Każdemu równo czy według zasług - jak kształtować system wynagradzania pracowników.

- Uzasadnione zróżnicowanie wynagrodzeń to nie dyskryminacja.

-Czy istnieje podstawa prawna do wprowadzenia przez pracodawcę zakazu ujawniania przez pracownika własnego wynagradzania.

-Kogo komornik może ukarać grzywną za naruszenie obowiązków pracodawcy w  toku egzekucji z wynagrodzenia za pracę?


9. Poznanie atutów ocen okresowych pracowników i ich możliwość wykorzystaniaw polityce zarządzania firmą.



10. Procedura antydyskryminacyjna i antymobingowa – jej cele i  realizacja w firmie obowiazki pracodawcy.



Szkolenie prowadzone jest w oparciu o multimedialną prezentację oraz materiały szkoleniowe, które przekażemy Państwu przed rozpoczęciem szkolenia


Uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.


Metodyka szkolenia:

Wykład, zajęcia treningowo – warsztatowe, analiza konkretnych sytuacji poparta orzecznictwem, dyskusja, ćwiczenia. Przykłady z praktyki. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji. Uczestnik szkolenia ma możliwość uzyskania wzorów do wykorzystania między innymi: umów cywilno–prawnych, umów dotyczących kwalifikacji, procedury antymobingowej, instrukcji dotyczącej ocen i karty ocen i  innych wzorów dotyczących omawianych zagadnień.


Szkolenie poprowadzi:

Ewa Więch – prawnik, ekonomista. Ekspert, praktyk w zakresie prawa pracy, doradca zarządzania zasobami ludzkimi. Wykładowca z wieloletnim stażem. Autor i współautor licznych opracowań, regulaminów z zakresu prawa pracy. Przekazuje specjalistyczną wiedzę w profesjonalny i przystępny sposób. W swoich szkoleniach wykorzystuje doświadczenie zawodowe, orzecznictwo sądowe i kazusy w celu przedstawienia możliwości jakie dają zawiłości prawne. Pomaga jak wykorzystać zapisy prawa pracy w praktyce i unikać błędów. Otwartość na indywidualne konsultacje.


Wykładowca zastrzega sobie zmiany w programie szkolenia w zależności od wprowadzonych zmian przez ustawodawcę.


Warunki organizacyjno – finansowe

Przyjazd i zakwaterowanie uczestników szkolenia w dniu 23 czerwca. Zajęcia rozpoczynają się o godz.9.00 w dniu 24 czerwca. Uczestnicy szkolenia mają zagwarantowane 4 noclegi w Centrum Zdrowia i  Wypoczynku "IKAR PLAZA"w Kołobrzegu w pokojach 1- lub 2-osobowych (łazienka, wc, radio, telewizor z programem satelitarnym), a także wyżywienie (od śniadania w dniu 23 czerwca do obiadu w dniu 27 czerwca ).


W hotelu uczestnicy mogą skorzystać z restauracji z kawiarnią, baru, klubu nocnego, letniego ogrodu, a  także z centrum SPA & Wellness, centrum zdrowia, bilarda, solarium, siłowni. W hotelu znajduje się także sklep z  biżuterią i pamiątkami, parkingi, oraz garaże podziemne. Dla gości hotelowych możliwość korzystania bezpłatnie z  basenu krytego i zewnętrznego, jaccuzi i sauny. W czasie wolnym od zajęć przewidziano także możliwość zwiedzania okolicy. Istnieje możliwość przyjazdu w godzinach przedpołudniowych i zakwaterowania (w przypadku wolnych pokoi), a także rezerwacji dodatkowych noclegów przed i po szkoleniu za dodatkową odpłatnością.


Ogólny koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:

2570 złotych (słownie: dwa tysiące pięćset siedemdziesiąt złotych)–w pok. 1-osobowym

1930 złotych (słownie: jeden tysiąc dziewięćset trzydzieści złotych)–w pok. 2–osobowym

Kwotę za uczestnictwo w szkoleniu prosimy przekazać do dnia 3 czerwca 2024r. na konto:


WOSP "DEXTER" PKO BP S.A. – III O/Wrocław nr 11 1020 5242 0000 2302 0024 8633


Wypełnioną kartę uczestnictwa prosimy przekazać pocztą, faksem lub e-mailem w  terminie do dnia 3.6.2024r. na adres:


Wrocławski Ośrodek Szkoleń Profesjonalnych „Dexter”

51-354 Wrocław, ul. Inflancka 3/4

tel./fax. 71 324 11 71, tel. kom. 601 74 22 00

lub 723 96 67 77, e-mail: wosp@dexter.com.pl

www.dexter.com.pl


Adres hotelu w którym odbędzie się szkolenie:


Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR PLAZA, 78-100 Kołobrzeg ul. Wschodnia 35, tel. (+48) 094 713 60 22, fax (+48) 094 352 34 81, e-mail: plaza@ikar-centrum.pl, www.ikar-plaza.pl, www.ikar-plaza.eu


Znakomita lokalizacja hotelu (60 metrów od morza) gwarantuje przepiękny widok na morze zapewniając tym samym doskonałe warunki wypoczynku i  rekreacji. Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8
z  centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

O zakwalifikowaniu uczestników decyduje kolejność wpływu karty uczestnictwa i wpłata pieniędzy na konto. Jednocześnie informujemy, że nie wysyłamy pisemnych potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, jedynie w  przypadku braku miejsc zostanie wysłana pisemna odmowa i zwrot pieniędzy. W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji w terminie krótszym niż 7 dni od daty rozpoczęcia szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora, zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia pełnych kosztów szkolenia. Fakturę VAT za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają w ostatnim dniu zajęć.

 



Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.



FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Pobierz kartę uczestnictwa w formacie PDF


Elektroniczny system obsługi firmy © 2003-2024 IntraDom network
Licencja dla: WOSP "Dexter" - Zygmunt Kocz